Keperitan seseorang yang digelar "GEMUK"

DULU

Suatu ketika dulu aku penah la gemuk.. umur baru 11 berat da 55 kg...

orang ramai yang ejek ejek aku..
call me dugong..
call me fatty..
laughing at me...

aku sangat rendah diri.. xd keyakinan nak berhadapan dengan "manusia kejam" kat dunia nea... susah nak bergaul... susah nak menonjolkan diri.. sangat ugly... bukan setakat xramai kawan, laki nak dekat pon xmahuuu... aihhhh kalau sedara pon ada sebuk mencela "kegemukan" nea... memang la diri aku jatuhhh sampai aku putus asa, demam panas xbermaya menahan segala perit yang aku alami... aku kecewa dengan semua orang... aku kecewa dengan diri aku yang "gemuk"

pernah sekali adik aku sendiri cakap dengan ibu aku " kesian angah ek bu... semua org pgil angah gemuk" aku yang dengar, pura pura tidur, tak tahan sampai menitis air mata... sangat perit

sehinggalah seorang yang bernama lelaki mempermainkan aku....!

Aku berusaha menentang diri aku sendiri, aku sanggup xmakan, makan sayur dngan lauk j hari2... minum air putih j.... ibu aku kata bahaya pon aku xpeduli, sbb aku nak merasakan sedikit kegembiraan dalam diri aku.... aku berjaya turunkan berat aku... sampai cikgu sekolah aku perasan perubahan aku... aku gembira gila...

Tapi memang betul kata orang, manusia nea memilih yang cantik j... bila dah kurus barulah sebuk nak mengendeng... dulu gemuk jangan harap menjeling... lumrah manusia...

_______________________________________________________________

PERBANDINGAN DULU / SEKARANG

~Dulu gemuk . pastu diet gila xmakan nasi . makan sayur ngan lauk . jogging . senang j nak menghadam . still menjadi .

~Sambung belajar . duduk jauh . makan xjaga . jap makan . jap xmakan . stress . macam-macam lagi . badan naik balik mendadak .

~ Macam-macam try untuk kurus balik . xmakan nasi balik . makan sikit . work out skali skala kat umah . jogging wlapon xslalu . still xturun turun . susah nak hadam makanan . siap beli dumble . skipping . but it never end .

~ Now, take some medicine . minum air putih banyak . hilang selera makan . xmakan malam . jalan sana jalan sini . berpeluh peluh . STILL tak turun... shit!

__________________________________________________________________

* to Mohd Syahrul

Aku da la buat incik boipren aku marah sbb amik ubat tu... "BB syg mintak maaf kat bb... syg cuma inginkan badan yang sempurna..... syg tau bb terima syg seadanya tp syg rase syg xsempurna di mata orang lain... syg tau bb akan tny kenapa syg tetiba give up n syg xakan beritahu bb.. sbb bb mesti kecewa dengan syg"

Disappointed gila ......... SANGAT SANGAT PUTUS ASA .............

p/s : myb aku terlalu cepat untuk mengharap... hope ia akan berhasil...


5 comments:

  1. lorr nak sedih2 lak..=.=
    xpe2 nanti balik muar kite epy2 k~

    ReplyDelete
  2. yunk be yourself!! don't think what people gonna said. Love yourself first!!!

    ReplyDelete
  3. cedeyy knn . aku pun . law aku kuwus aku sakitt . ble gemuk owg ejekk . plak . mgte la . kte bkn2 je . aku phm psaan ko . chill babe .

    ReplyDelete
  4. thanx beb... xsume akan paham pasaan kita macam mana orang sebuk nak mengata pasal badan kita sebab dorang xkena... orang yang penah kena akan paham/rasa macam apa yg kte rase skunk nea...

    ReplyDelete